Logopedtenesta
Logopeden arbeider direkte med barn, unge og vaksne med språk-, tale- og kommunikasjonsvanskar. Tenesta arbeider indirekte i form av rådgjeving til føresette, barnehage og skule.
Logopedtenesta gjev flest tenester som tilpassa opplæring
Arbeid på individnivå kan vera direkte og indirekte – og består av:
- Utgreiing og kartlegging
- Behandling
- Rettleiing
Arbeid på systemnivå:
- Prosjekter
- Rettleiing
- Kurs og kompetanseheving
Arbeidsområda til logopedtenesta:
- Språkforstyrring (Utviklingsmessige språkforstyrring (DLD)
- Språklydvanskar (Vanskar med uttale/arartikulasjon, fonologiske vanskar)
- Taleflytvanskar (Stamming og løpsk tale)
- Stemmevanskar (t.d. barnehesheit, kjønnsinkongruens – stemmehjelp for transpersonar)
- Erverva språkforstyrring (afasi, taleapraksi, dysartri)
- Dysfagi (- vanskar med å eta og/eller svelga)
- Lese- og skrivevanskar (blir tilmeldt PPT, ikkje logoped)
- Sjukdom/syndrom/misdanning som kan ha behov for logoped:
Parkinson, Huntingtons, ALS, Down syndrom, Leppe-kjeve-ganespalte, andre sjeldne diagnosar (sjå FRAMBU)
Tilvising
Det skal vera låg terskel inn til logopedtenesta. Foreldre, helsestasjon, barnehage, skule, eller personen sjølv kan tilvisa til tenesta.
Vaksne som tilvisar bør ha epikrise frå lege/sjukehus.
Vaksne og barn med stemmevanskar må ha ei tilvising frå Øyre-nase-hals-lege. Dersom du er i tvil om ei sak bør tilvisast eller ikkje, kan ein ta kontakt med fagleiar Hanne N. Opedal per telefon eller e-post.